Menu

اخبار

مهمترین خبرها

رییس شورای شهر: 15 درصد از تولید کل کشور از خوزستان است
26 دی 1397 14:52:00
   صبح امروز دومین نشست مشترک کارگروه‌های تخصصی ساماندهی مشاغل و محصولات کشاورزی شهرداری‌های کشور در محل سالن جلسات هتل نیشکر اهواز و به میزبانی شهرداری اهواز برگزار شد. عبدالزهرا سنواتی، رئیس شورا...
 40 درصد مشاغل مزاحم از سطح شهر اهواز جمع‌آوری می‌شود
26 دی 1397 14:45:00
    سرپرست سازمان میادین و ساماندهی مشاغل شهری اهواز با اشاره به انتقال خدمات خودرویی به خارج از شهر، گفت: اگر صنایع مربوط به خدمات خودرویی به بیرون از شهر انتقال یابند، 40 درصد از مشاغل مزاحم از سطح شهر جمع&zw...
فراخوان المانهای موقت نوروز 98 توسط سامان زیباسازی شهرداری اهواز منتشر شد
26 دی 1397 09:20:00
   به گزارش امور ارتباطات سازمان زیباسازی شهرداری اهواز: این سازمان  در راستاي شاداب سازی و ایجاد شور و نشاط عمومی جهت استقبال از بهار سال 98  فراخوان المانهای موقت نوروزی با محوریت بهار و نوروز در شه...
انعقاد تفاهم نامه همکاری میان شهرداری اهواز و شهرداری مشهد
25 دی 1397 09:25:00
تفاهم نامه همکاری­های علمی و پژوهشی بین شهرداری اهواز و شهرداری مشهد در زمینه های تحقیقاتی منعقد شد. ابراهیم نوشادی، معاون برنامه­ ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری اهواز با بیان ضرورت بهره گیری از امکانات با...
فراخوان سمپوزیوم ملی فلز و بازیافت منتشر شد
25 دی 1397 09:15:00
به گزارش امور ارتباطات سازمان زیباسازی شهرداری اهواز قادرکعب عمیر مدیرعامل این سازمان از برگزاری سمپوزیوم ملی فلز و بازیافت مجسمه سازی شهر اهواز خبر داد. مهندس کعب عمیر گفت: دومین سمپوزیوم مجسمه سازی اهواز در سطح...
باند کندرو ضلع شمالی پل ولایت آسفالت شد
24 دی 1397 10:36:00
مدیر عامل سازمان عمران گفت: باند کندرو در ضلع شمالی پل ولایت قیرپاشی و آسفالت شد. به گزارش اداره ارتباطات سازمان عمران ، عباس دغاغله در ادامه افزود : باند کندرو ضلع شمالی پل ولایت از ابتدای عرشه بسمت تقاطع شهید بندر (...

اخبار

یکشنبه 20 اسفند 1396
تعداد بازدید: 363
تعداد نظرات: 0

معاون مرکز ارتباطات مردمی استانداری خوزستان: شهرداری از جمله پاسخگوترین نهادهای استان است

معاون مرکز ارتباطات مردمی استانداری خوزستان: شهرداری از جمله پاسخگوترین نهادهای استان است

     شورای معاونین شهرداری اهواز به ریاست منصور کتانباف و با حضور لویمی معاون مرکز ارتباطات مردمی(سامد) بازرسی استانداری خوزستان برگزار شد.

در ابتدای این جلسه، شهردار اهواز با برشمردن اهمیت نهاد بازرسی در ادارات اظهار داشت: بازرسی به معنای مچ گیری یا مانعی بر سر راه امور نیست، بلکه تضمینی بر سلامت کارها است. بنابراین مدیران باید همکاری لازم را با نهادهای بازرسی داشته باشند.

منصور کتانباف ادامه داد: در نهادی مانند شهرداری با توجه به عواملی همچون حجم کاری بالا،  مراجعات مردمی بسیار و... امکان تخلف و خطا وجود دارد. اینجاست که نهادهایی همچون بازرسی با تذکرات لازم، علاوه بر اصلاح امور از فسادهای بزرگ و دشواری برای سیستم جلوگیری می کنند.

وی تاکید کرد: بازرسی به معنای نداشتن اعتماد به پرسنل یک مجموعه نیست، بلکه برای تقویت اعتماد عمومی و کارآمدی یک سیستم است. همه ی ما در معرض اشتباه و خطا هستیم و باید به یکدیگر مشفقانه تذکر بدهیم.

شهردار اهواز از نظارت دقیق بر پیمانکاران خدمات شهری خبر داد و گفت: ناظران سازمان پسماند همه روزه بر عملکرد پیمانکاران خدمات شهری در زمینه های رفت و روب، فضای سبز، جمع آوری پسماند و غیره نظارت می کنند و این نظارت باعث افزایش کیفیت و کمیت این خدمات شده است.

وی افزود: نظارت و اعمال جرایم احتمالی به معنای دشمنی با پیمانکار نیست و ما قصد تضعیف پیمانکار را نداریم بلکه معتقدیم پیمانکاران توانمند از عوامل توسعه در زمینه های مختلف هستند.

شهردار اهواز یکی از اهداف واگذاری امور به بخش خصوصی را توانمند سازی پیمانکاران برشمرد و تصریح کرد: ما نسبت به شهروندانی که از آنها عوارض می گیریم، مسئولیم و باید برای ریالی که پول می گیریم خدمات مناسب ارائه دهیم. خدماتی از قبیل جمع آوری پسماند و رفت و روب و...حداقل انتظارات به حق مردم از شهرداری است. بنابراین اهمال در این زمینه از جانب هر مسئول در شهرداری یا پیمانکار پذیرفته نیست و ما علیرغم میل باطنی ناچار به اعمال جریمه هستیم.

کتانباف برای جلوگیری از کم کاری و اعمال جرایم دستور داد: پس از هر جریمه، پیمانکار و عوامل مورد آموزش و توجیه لازم قرار گیرند تا علاوه بر رفع اشکال، جرایم نیز تکرار نشود.

در ادامه معاون مرکز ارتباطات مردمی(سامد) بازرسی استانداری خوزستان نیز ضمن تشکر از خدمات رسانی شهرداری اهواز اظهار داشت: شهرداری از جمله پاسخگوترین نهادهای استان به شمار می رود، اما باید پذیرفت که کاستی ها بسیار است و به نسبت نیز انتظارات به حق مردم نیز بالاست.

حمید لویمی ادامه داد: اعمال قانون باید با برخوردی مناسب و به دور از تنش در حوزه های مختلف انجام شود و مدارا و احترام با شهروندان باید سرلوحه ی امور قرار گیرد.

وی همچنین بر ضرورت تسهیل در امور تاکید کرد و افزود: باید با پرهیز از بوروکراسی اداری، بهره گیری از روش های نوین و مکانیزه کردن امور، میزان مراجعات مردم را کاهش داد و رضایت مندی آنان را بالا برد. قوانین و بخشنامه ها نیز باید تسهیل کننده امور باشند.

معاون مرکز ارتباطات مردمی(سامد) بازرسی استانداری خوزستان در پایان با تشکر از مدیران مناطق و سازمان های شهرداری به دلیل برگزاری ملاقات های عمومی، از آنها خواست این روند را کماکان ادامه دهند.

در این جلسه همچنین گزارش اقدامات و برنامه های اداره کل بازرسی و سازمان آرامستان های شهرداری قرائت شد.

گروه: اداره کل ارتباطات و امور بین الملل
نویسنده خبر: روابط عمومی
ارسال نظر جدید
تنها کاربران ثبت نام کرده مجاز به ارسال نظر می باشند.

دسته‌بندی خبرها