طراحی سایت
Menu

اخبار

مهمترین خبرها

فضای سبز حوزه منطقه سه بطور مستمر در حال نگهداری و احیاست
30 مرداد 1397 11:19:00
   رسیدگی به فضای سبز پارک ها و بلوارها با اقدامات جدید و گسترده در کل ایام سال از برنامه های حوزه فضای سبز منطقه سه است. به گزارش اداره ارتباطات شهرداری منطقه سه مجتبی یوسفی مدیر منطقه با بیان این مطلب که رسی...
تسطیح و نخاله برداری در کوی مهدیس در منطقه 8
30 مرداد 1397 11:07:00
   مدیر منطقه 8 کلانشهر اهواز گفت: نخاله برداری و تسطیح زمین های خالی فرهنگیان در کوی مهدیس در حال انجام است  .  به گزارش اداره امور ارتباطات شهرداری منطقه 8 کلانشهر اهواز ذبیح اله خدامرادی با اعلا...
آغاز طرح ساماندهی خودروهای مسافربر شخصی
30 مرداد 1397 09:26:00
   مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی گفت: در طرح ساماندهی خودروهای مسافر بر شخصی به آن دسته از رانندگانی که دارای شرایط لازم جهت قرار گرفتن در ناوگان حمل و نقل شهری هستند کد فعالیت سازمان واگذار می شود. حسینی زاده ...
تشریح برنامه های شهرداری اهواز در استقبال از مهر 
29 مرداد 1397 12:12:00
     شهردار اهواز در شورای آموزش و پرورش استان خوزستان برنامه های سازمان خود را به مناسبت فرا رسیدن سال جدید تحصیلی تشریح کرد. به گزارش سایت شهرداری اهواز، در این جلسه که با حضور شریعتی استاندار خوزستان...
اجرای بیش از 22 هزار متر مربع آسفالت در معابر کوی مهدیس در منطقه 8
29 مرداد 1397 09:35:00
مدیر منطقه 8 شهرداری اهواز از اجرای بیش از 22 هزار مترمربع آسفالت در خیابان های آزاده و انتظام در کوی مهدیس خبر داد . به گزارش اداره امور ارتباطات شهرداری منطقه 8 کلانشهر اهواز ذبیح اله خدامرادی با اعلام این خبر اف...
آیین کلنگ زنی پیاده راه پایانه مسافربری سیاحت
29 مرداد 1397 07:19:00
     عملیات اجرایی ساخت پیاده راه پایانه مسافربری سیاحت صبح امروز با حضور فضل احمدی نیا ریاست سازمان پایانه های شهرداری اهواز آغاز شد. به گزارش واحد ارتباطات سازمان پایانه های شهرداری اهوز آئین کلنگ زنی...

اخبار

یکشنبه 20 اسفند 1396
تعداد بازدید: 234
تعداد نظرات: 0

معاون مرکز ارتباطات مردمی استانداری خوزستان: شهرداری از جمله پاسخگوترین نهادهای استان است

معاون مرکز ارتباطات مردمی استانداری خوزستان: شهرداری از جمله پاسخگوترین نهادهای استان است

     شورای معاونین شهرداری اهواز به ریاست منصور کتانباف و با حضور لویمی معاون مرکز ارتباطات مردمی(سامد) بازرسی استانداری خوزستان برگزار شد.

در ابتدای این جلسه، شهردار اهواز با برشمردن اهمیت نهاد بازرسی در ادارات اظهار داشت: بازرسی به معنای مچ گیری یا مانعی بر سر راه امور نیست، بلکه تضمینی بر سلامت کارها است. بنابراین مدیران باید همکاری لازم را با نهادهای بازرسی داشته باشند.

منصور کتانباف ادامه داد: در نهادی مانند شهرداری با توجه به عواملی همچون حجم کاری بالا،  مراجعات مردمی بسیار و... امکان تخلف و خطا وجود دارد. اینجاست که نهادهایی همچون بازرسی با تذکرات لازم، علاوه بر اصلاح امور از فسادهای بزرگ و دشواری برای سیستم جلوگیری می کنند.

وی تاکید کرد: بازرسی به معنای نداشتن اعتماد به پرسنل یک مجموعه نیست، بلکه برای تقویت اعتماد عمومی و کارآمدی یک سیستم است. همه ی ما در معرض اشتباه و خطا هستیم و باید به یکدیگر مشفقانه تذکر بدهیم.

شهردار اهواز از نظارت دقیق بر پیمانکاران خدمات شهری خبر داد و گفت: ناظران سازمان پسماند همه روزه بر عملکرد پیمانکاران خدمات شهری در زمینه های رفت و روب، فضای سبز، جمع آوری پسماند و غیره نظارت می کنند و این نظارت باعث افزایش کیفیت و کمیت این خدمات شده است.

وی افزود: نظارت و اعمال جرایم احتمالی به معنای دشمنی با پیمانکار نیست و ما قصد تضعیف پیمانکار را نداریم بلکه معتقدیم پیمانکاران توانمند از عوامل توسعه در زمینه های مختلف هستند.

شهردار اهواز یکی از اهداف واگذاری امور به بخش خصوصی را توانمند سازی پیمانکاران برشمرد و تصریح کرد: ما نسبت به شهروندانی که از آنها عوارض می گیریم، مسئولیم و باید برای ریالی که پول می گیریم خدمات مناسب ارائه دهیم. خدماتی از قبیل جمع آوری پسماند و رفت و روب و...حداقل انتظارات به حق مردم از شهرداری است. بنابراین اهمال در این زمینه از جانب هر مسئول در شهرداری یا پیمانکار پذیرفته نیست و ما علیرغم میل باطنی ناچار به اعمال جریمه هستیم.

کتانباف برای جلوگیری از کم کاری و اعمال جرایم دستور داد: پس از هر جریمه، پیمانکار و عوامل مورد آموزش و توجیه لازم قرار گیرند تا علاوه بر رفع اشکال، جرایم نیز تکرار نشود.

در ادامه معاون مرکز ارتباطات مردمی(سامد) بازرسی استانداری خوزستان نیز ضمن تشکر از خدمات رسانی شهرداری اهواز اظهار داشت: شهرداری از جمله پاسخگوترین نهادهای استان به شمار می رود، اما باید پذیرفت که کاستی ها بسیار است و به نسبت نیز انتظارات به حق مردم نیز بالاست.

حمید لویمی ادامه داد: اعمال قانون باید با برخوردی مناسب و به دور از تنش در حوزه های مختلف انجام شود و مدارا و احترام با شهروندان باید سرلوحه ی امور قرار گیرد.

وی همچنین بر ضرورت تسهیل در امور تاکید کرد و افزود: باید با پرهیز از بوروکراسی اداری، بهره گیری از روش های نوین و مکانیزه کردن امور، میزان مراجعات مردم را کاهش داد و رضایت مندی آنان را بالا برد. قوانین و بخشنامه ها نیز باید تسهیل کننده امور باشند.

معاون مرکز ارتباطات مردمی(سامد) بازرسی استانداری خوزستان در پایان با تشکر از مدیران مناطق و سازمان های شهرداری به دلیل برگزاری ملاقات های عمومی، از آنها خواست این روند را کماکان ادامه دهند.

در این جلسه همچنین گزارش اقدامات و برنامه های اداره کل بازرسی و سازمان آرامستان های شهرداری قرائت شد.

گروه: اداره کل ارتباطات و امور بین الملل
نویسنده خبر: روابط عمومی
ارسال نظر جدید
تنها کاربران ثبت نام کرده مجاز به ارسال نظر می باشند.

دسته‌بندی خبرها