طراحی سایت
Menu

اخبار

مهمترین خبرها

شهردار اهواز خواستار پیشگیری از آسیب دیدگی معابر در هنگام اجرای پروژه های فاضلاب شد
30 اردیبهشت 1397 09:50:00
   شهردار اهواز در نشست مشترک مدیران شهرداری و آبفای اهواز خواستار هماهنگی بیشتر دو مجموعه در راستای پیشگیری از آسیب دیدگی معابر در هنگام اجرای پروژه های فاضلاب شد. به گزارش سایت شهرداری اهواز، در این دیدار ...
تاکید شهردار اهواز بر تقویت وجوه مردمی در مناسبت های دینی انقلابی
29 اردیبهشت 1397 13:46:00
  شهردار اهواز درجلسه با مسئول شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خوزستان بر پررنگ تر کردن وجوه مردمی مراسمات در مناسبت های دینی و انقلابی تاکید کرد. به گزارش سایت شهرداری اهواز در این جلسه با حضور منصور کتانباف شهردار...
تشریح برنامه های فرهنگی شهرداری اهواز در ماه رمضان
29 اردیبهشت 1397 08:39:00
   معاونت و سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اهواز به مناسبت ایام ماه مبارک رمضان برنامه های متنوعی را جهت اجرا تدارک دیده است. احمد سراج معاون شهردار و رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اهوا...
اعلام اسامی جدید معابر و خیابان های اهواز
28 اردیبهشت 1397 12:07:00
   مدیرکل ارتباطات و امور بین الملل شهرداری اهواز گفت: با تایید فرمانداری شهرستان اهواز، مصوبه ی شورای اسلامی شهر اهواز مبنی بر نام گذاری جدید معابر و خیابانهای شهر( دوره دوازدهم شورای نامگذاری) ابلاغ شد. حا...
برگزاری کنفرانس آموزشی ساماندهی زباله های عفونی بیمارستانها
28 اردیبهشت 1397 10:11:00
    مدیر عامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری اهواز از برگزاری کنفرانس آموزشی آخرین دستاوردهای علمی جهت ساماندهی پسماندهای عفونی بیمارستانها با حضور دکتر عبادی وپرسنل سازمان درمحل سازمان مدیریت پسماند خب...
تاکید شهردار اهواز بر تسریع در استقرار سیستم های واسط درآمدی
27 اردیبهشت 1397 16:42:00
       شهردار اهواز در جلسه استقرار سیستم واسط درآمدی در شهرداری بر تسریع در طرح اصلاح فرآیندها تاکید کرد. به گزارش سایت شهرداری اهواز در این جلسه که با حضور کتانباف شهردار اهواز، نوشادی معاون...

اخبار

یکشنبه 20 اسفند 1396
تعداد بازدید: 135
تعداد نظرات: 0

معاون مرکز ارتباطات مردمی استانداری خوزستان: شهرداری از جمله پاسخگوترین نهادهای استان است

معاون مرکز ارتباطات مردمی استانداری خوزستان: شهرداری از جمله پاسخگوترین نهادهای استان است

     شورای معاونین شهرداری اهواز به ریاست منصور کتانباف و با حضور لویمی معاون مرکز ارتباطات مردمی(سامد) بازرسی استانداری خوزستان برگزار شد.

در ابتدای این جلسه، شهردار اهواز با برشمردن اهمیت نهاد بازرسی در ادارات اظهار داشت: بازرسی به معنای مچ گیری یا مانعی بر سر راه امور نیست، بلکه تضمینی بر سلامت کارها است. بنابراین مدیران باید همکاری لازم را با نهادهای بازرسی داشته باشند.

منصور کتانباف ادامه داد: در نهادی مانند شهرداری با توجه به عواملی همچون حجم کاری بالا،  مراجعات مردمی بسیار و... امکان تخلف و خطا وجود دارد. اینجاست که نهادهایی همچون بازرسی با تذکرات لازم، علاوه بر اصلاح امور از فسادهای بزرگ و دشواری برای سیستم جلوگیری می کنند.

وی تاکید کرد: بازرسی به معنای نداشتن اعتماد به پرسنل یک مجموعه نیست، بلکه برای تقویت اعتماد عمومی و کارآمدی یک سیستم است. همه ی ما در معرض اشتباه و خطا هستیم و باید به یکدیگر مشفقانه تذکر بدهیم.

شهردار اهواز از نظارت دقیق بر پیمانکاران خدمات شهری خبر داد و گفت: ناظران سازمان پسماند همه روزه بر عملکرد پیمانکاران خدمات شهری در زمینه های رفت و روب، فضای سبز، جمع آوری پسماند و غیره نظارت می کنند و این نظارت باعث افزایش کیفیت و کمیت این خدمات شده است.

وی افزود: نظارت و اعمال جرایم احتمالی به معنای دشمنی با پیمانکار نیست و ما قصد تضعیف پیمانکار را نداریم بلکه معتقدیم پیمانکاران توانمند از عوامل توسعه در زمینه های مختلف هستند.

شهردار اهواز یکی از اهداف واگذاری امور به بخش خصوصی را توانمند سازی پیمانکاران برشمرد و تصریح کرد: ما نسبت به شهروندانی که از آنها عوارض می گیریم، مسئولیم و باید برای ریالی که پول می گیریم خدمات مناسب ارائه دهیم. خدماتی از قبیل جمع آوری پسماند و رفت و روب و...حداقل انتظارات به حق مردم از شهرداری است. بنابراین اهمال در این زمینه از جانب هر مسئول در شهرداری یا پیمانکار پذیرفته نیست و ما علیرغم میل باطنی ناچار به اعمال جریمه هستیم.

کتانباف برای جلوگیری از کم کاری و اعمال جرایم دستور داد: پس از هر جریمه، پیمانکار و عوامل مورد آموزش و توجیه لازم قرار گیرند تا علاوه بر رفع اشکال، جرایم نیز تکرار نشود.

در ادامه معاون مرکز ارتباطات مردمی(سامد) بازرسی استانداری خوزستان نیز ضمن تشکر از خدمات رسانی شهرداری اهواز اظهار داشت: شهرداری از جمله پاسخگوترین نهادهای استان به شمار می رود، اما باید پذیرفت که کاستی ها بسیار است و به نسبت نیز انتظارات به حق مردم نیز بالاست.

حمید لویمی ادامه داد: اعمال قانون باید با برخوردی مناسب و به دور از تنش در حوزه های مختلف انجام شود و مدارا و احترام با شهروندان باید سرلوحه ی امور قرار گیرد.

وی همچنین بر ضرورت تسهیل در امور تاکید کرد و افزود: باید با پرهیز از بوروکراسی اداری، بهره گیری از روش های نوین و مکانیزه کردن امور، میزان مراجعات مردم را کاهش داد و رضایت مندی آنان را بالا برد. قوانین و بخشنامه ها نیز باید تسهیل کننده امور باشند.

معاون مرکز ارتباطات مردمی(سامد) بازرسی استانداری خوزستان در پایان با تشکر از مدیران مناطق و سازمان های شهرداری به دلیل برگزاری ملاقات های عمومی، از آنها خواست این روند را کماکان ادامه دهند.

در این جلسه همچنین گزارش اقدامات و برنامه های اداره کل بازرسی و سازمان آرامستان های شهرداری قرائت شد.

گروه: اداره کل ارتباطات و امور بین الملل
نویسنده خبر: روابط عمومی
ارسال نظر جدید
تنها کاربران ثبت نام کرده مجاز به ارسال نظر می باشند.

دسته‌بندی خبرها