طراحی سایت
Menu

اخبار

مهمترین خبرها

اقدامات گسترده شهرداری اهواز در پایانه مرزی چذابه
24 مهر 1397 15:35:00
   شهردار معنوی چذابه، مهم ترین اقدامات شهرداری اهواز را در این پایانه مرزی تشریح کرد. به گزارش سایت شهرداری اهواز، محمد رستم منش گفت: از روز ۱۵ مهرماه نیروها و ماشین آلات شهرداری اهواز در پایانه مرزی چذابه ...
آغاز آسفالت تقاطع غیر همسطح ولایت و مسیر شهیدان خادم سید الشهدا
24 مهر 1397 15:10:00
         صبح امروز آسفالت مسیر تقاطع غیر همسطح ولایت و مسیر شهیدان خادم سید الشهدا (برش کوی گلف) آغاز شد. به گزارش سایت شهرداری اهواز پروژه مسیر تقاطع غیر همسطح پل ولایت با 95 درصد پیشرفت فیزی...
فرماندار اهواز:  شهرداری اهواز بیش از حد توان در محلات کم برخوردار کار می کند
24 مهر 1397 14:32:00
   جلسه ستاد بازآفرینی شهری اهواز تشکیل شد. نخستین جلسه ستاد بازآفرینی شهری اهواز روز دوشنبه به ریاست سرپرست فرمانداری اهواز و با حضور شهردار اهواز و مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری خوزستان در سالن جل...
با مشارکت بخش خصوصی در ۸ منطقه کلانشهر اهواز ساماندهی دستفروشان صورت می گیرد
24 مهر 1397 09:19:00
مدیرعامل سازمان ساماندهی مشاغل شهری شهرداری اهواز از مشارکت بخش خصوصی در ۸ منطقه کلانشهر اهواز جهت ساماندهی دستفروشان خبر داد. صولت احمدی گفت: بر اساس برنامه های مدون و کارشناسی شده به زودی اسناد احداث بازارچه های م...
آغاز گلکاری های پائیزه در منطقه سه
23 مهر 1397 14:00:00
    حوزه فضای سبز شهرداری منطقه سه ، رسیدگی گسترده به فضای سبز شهری و گلکاری های پائیزه را آغاز کرده است. به گزارش اداره ارتباطات شهرداری منطقه سه ، مجتبی یوسفی مدیر منطقه با اشاره به این موضوع گفت: به منظور ا...
همکاری همه جانبه سازمان پارکها با مناطق هشتگانه
23 مهر 1397 10:19:00
روز گذشته نشست مشترکی با حضور مدیر منطقه سه، مدیر عامل سازمان پارکها و فضای سبز، معاونین و مدیران این دو مجموعه در خصوص بررسی فضای سبز منطقه سه و مشکلات پیرامون آن در محل این شهرداری برگزار شد.

اخبار

یکشنبه 20 اسفند 1396
تعداد بازدید: 274
تعداد نظرات: 0

معاون مرکز ارتباطات مردمی استانداری خوزستان: شهرداری از جمله پاسخگوترین نهادهای استان است

معاون مرکز ارتباطات مردمی استانداری خوزستان: شهرداری از جمله پاسخگوترین نهادهای استان است

     شورای معاونین شهرداری اهواز به ریاست منصور کتانباف و با حضور لویمی معاون مرکز ارتباطات مردمی(سامد) بازرسی استانداری خوزستان برگزار شد.

در ابتدای این جلسه، شهردار اهواز با برشمردن اهمیت نهاد بازرسی در ادارات اظهار داشت: بازرسی به معنای مچ گیری یا مانعی بر سر راه امور نیست، بلکه تضمینی بر سلامت کارها است. بنابراین مدیران باید همکاری لازم را با نهادهای بازرسی داشته باشند.

منصور کتانباف ادامه داد: در نهادی مانند شهرداری با توجه به عواملی همچون حجم کاری بالا،  مراجعات مردمی بسیار و... امکان تخلف و خطا وجود دارد. اینجاست که نهادهایی همچون بازرسی با تذکرات لازم، علاوه بر اصلاح امور از فسادهای بزرگ و دشواری برای سیستم جلوگیری می کنند.

وی تاکید کرد: بازرسی به معنای نداشتن اعتماد به پرسنل یک مجموعه نیست، بلکه برای تقویت اعتماد عمومی و کارآمدی یک سیستم است. همه ی ما در معرض اشتباه و خطا هستیم و باید به یکدیگر مشفقانه تذکر بدهیم.

شهردار اهواز از نظارت دقیق بر پیمانکاران خدمات شهری خبر داد و گفت: ناظران سازمان پسماند همه روزه بر عملکرد پیمانکاران خدمات شهری در زمینه های رفت و روب، فضای سبز، جمع آوری پسماند و غیره نظارت می کنند و این نظارت باعث افزایش کیفیت و کمیت این خدمات شده است.

وی افزود: نظارت و اعمال جرایم احتمالی به معنای دشمنی با پیمانکار نیست و ما قصد تضعیف پیمانکار را نداریم بلکه معتقدیم پیمانکاران توانمند از عوامل توسعه در زمینه های مختلف هستند.

شهردار اهواز یکی از اهداف واگذاری امور به بخش خصوصی را توانمند سازی پیمانکاران برشمرد و تصریح کرد: ما نسبت به شهروندانی که از آنها عوارض می گیریم، مسئولیم و باید برای ریالی که پول می گیریم خدمات مناسب ارائه دهیم. خدماتی از قبیل جمع آوری پسماند و رفت و روب و...حداقل انتظارات به حق مردم از شهرداری است. بنابراین اهمال در این زمینه از جانب هر مسئول در شهرداری یا پیمانکار پذیرفته نیست و ما علیرغم میل باطنی ناچار به اعمال جریمه هستیم.

کتانباف برای جلوگیری از کم کاری و اعمال جرایم دستور داد: پس از هر جریمه، پیمانکار و عوامل مورد آموزش و توجیه لازم قرار گیرند تا علاوه بر رفع اشکال، جرایم نیز تکرار نشود.

در ادامه معاون مرکز ارتباطات مردمی(سامد) بازرسی استانداری خوزستان نیز ضمن تشکر از خدمات رسانی شهرداری اهواز اظهار داشت: شهرداری از جمله پاسخگوترین نهادهای استان به شمار می رود، اما باید پذیرفت که کاستی ها بسیار است و به نسبت نیز انتظارات به حق مردم نیز بالاست.

حمید لویمی ادامه داد: اعمال قانون باید با برخوردی مناسب و به دور از تنش در حوزه های مختلف انجام شود و مدارا و احترام با شهروندان باید سرلوحه ی امور قرار گیرد.

وی همچنین بر ضرورت تسهیل در امور تاکید کرد و افزود: باید با پرهیز از بوروکراسی اداری، بهره گیری از روش های نوین و مکانیزه کردن امور، میزان مراجعات مردم را کاهش داد و رضایت مندی آنان را بالا برد. قوانین و بخشنامه ها نیز باید تسهیل کننده امور باشند.

معاون مرکز ارتباطات مردمی(سامد) بازرسی استانداری خوزستان در پایان با تشکر از مدیران مناطق و سازمان های شهرداری به دلیل برگزاری ملاقات های عمومی، از آنها خواست این روند را کماکان ادامه دهند.

در این جلسه همچنین گزارش اقدامات و برنامه های اداره کل بازرسی و سازمان آرامستان های شهرداری قرائت شد.

گروه: اداره کل ارتباطات و امور بین الملل
نویسنده خبر: روابط عمومی
ارسال نظر جدید
تنها کاربران ثبت نام کرده مجاز به ارسال نظر می باشند.

دسته‌بندی خبرها