طراحی سایت
Menu

اخبار

مهمترین خبرها

تکذبیه 
30 خرداد 1397 12:55:00
    با توجه به انتشار خبری در کانال موسوم به انتخاب خوزستان و فضای مجازی در خصوص بیماری و استعفای شهردار اهواز به اطلاع می رساند: این خبر کذب محض بوده و صحت ندارد و شهردار اهواز در سلامت کامل با جدیت مشغول انجا...
برون سپاری خدمات سازمان تاکسیرانی شهرداری اهواز توسط سازمان فاوا شهرداری اهواز
30 خرداد 1397 08:49:00
برون سپاری خدمات سازمان تاکسیرانی شهرداری اهواز توسط سازمان فاوا شهرداری اهواز
قائم مقام شهردار اهواز منصوب شد
30 خرداد 1397 07:39:00
   طی حکمی جداگانه از سوی شهردار اهواز، محسن بشیری خوزستانی به سمت قائم مقام شهردار منصوب شد. در حکم آقای بشیری خوزستانی چنین آمده است: نظر به تعهد و تجربیات جنابعالی و به موجب این ابلاغ شما را به عنوان قائم...
تاسیس سازمان حمل و نقل بار در شهرداری اهواز
29 خرداد 1397 12:09:00
    با انتصاب رییس سازمان حمل و نقل بار، فرآیند ایجاد این سازمان در شهرداری اهواز آغاز شد. سازمان حمل و نقل بار به گزارش سایت شهرداری اهواز، شهردار اهواز در جلسه شورای معاونین شهرداری  اعلام کرد: در ...
معاون جدید مالی اقتصادی شهرداری اهواز منصوب شد
29 خرداد 1397 10:20:00
      طی حکمی از سوی کتانباف شهردار اهواز  آقای عباس آبیار بعنوان معاون مالی اقتصادی شهرداری  منصوب شد. در حکم آقای آبیار چنین آمده است: نظر به تعهد و تجربیات جنابعالی و به موجب این ابلاغ شما ...
انتصابات جدید در شهرداری اهواز
29 خرداد 1397 10:18:00
   طی احکامی جداگانه از سوی کتانباف شهردار اهواز  آقایان فضل احمدی و آیت میرسالاری به ترتیب بعنوان  رییس سازمان پایانه ها و مدیرکل بازرسی و شکایات شهرداری اهواز منصوب شدند. در حکم آقایان چنین آمده ...

اخبار

ﺳﻪشنبه 01 خرداد 1397
تعداد بازدید: 40
تعداد نظرات: 0

برای تهیه بلیت اتوبوس بین شهری به دلالان اعتماد نکنید

برای تهیه بلیت اتوبوس بین شهری به دلالان اعتماد نکنید

 مدیرعامل سازمان پایانه های شهرداری گفت: برای خرید بلیت به دفاتر فروش شرکتهای مسافربری مراجعه کنید وبه دلالان اعتماد نکنید.

به گزارش اداره ارتباطات عباس نواصری مدیرعامل سازمان پایانه های شهرداری اهواز، از مسافران خواست برای خرید بلیت در پایانه‌های مسافری حتماً به دفا‌تر فروش تعاونی‌ها و شرکت‌های مسافربری مراجعه یا آن را از طریق اینترنت تهیه کنند و به افراد متفرقه اعتماد نکنند.

وی در ادامه گفت: وجود دلالی  به دلیل سودآوری زیاد بخش مهمی از اقتصاد پایانه های مسافربری را به خود اختصاص داده اند. جارچیان ودلالان بلیط یکی از مشکلات اصلی در پایانه مسافربری هستند که علاوه بر ایجاد مزاحمت برای مسافران و تضییع حقوق شرکتهای مسافربری، فضایی نامناسب و ملتهب در نگاه هر بیننده را ایجاد می کنند.

نواصری با بیان اینکه به راه حل بلند مدت موضوع دلالان و جارچی ها توجه شده است افزود:

پدیده دلالی در پایانه های مسافربری ناشی از رقابت ناسالم میان شرکت های تعاونی وکسب درآمد به روش های غیر مجاز در گذشته بوده و یکی از راه حل های بلند مدت و منطقی این معضل این است که از آسیب جلوگیری کنیم و با فروش بلیت در قالب دفاتر سطح شهر شرکت های مسافربری از این پدیده ناهنجار جلوگیری کنیم.

وی در خصوص چگونگی جلوگیری از تخلف ناشی از دلالان و جارچی ها در پایانه های مسافربری گفت: یکی دیگر از از راه حل ها با تخلف و فروش بلیت در قالب دلالی در پایانه های مسافربری، کمیسیون ها ماده 11 و 12 حقوق حمل و نقل جاده ای است که می توانند با شرکت یا راننده متخلف برخورد کرده و معضل جارچیان و دلالان را در این زمینه از بین ببرند.

این مقام مسئول در رابطه با چگونگی اعمال کمسیون ماده 11 حقوق حمل و نقل جاده ای گفت: روش اعمال کمسیون ماده 11 حقوق حمل و نقل جاده ای منوط بر، ارسال گزارش تخلف از سوی نماینده مستقر اداراه کل راهداری و حمل ونقل جادهای استان به اداره متبوعه است. این گزارش عامل تشکیل جلسه کمیسیون رسیدگی به موضوع تخلف و اتخاذ تصمیم می شود.

این کمسیون متشکل از مدیر کل دفتر حقوقی اداره کل حمل و نقل جاده ای استان، مدیر حوزه حمل ونقل مسافر و رئیس انجمن صنفی مسافربری ها است که به تخلفات ارجاع شده رسیدگی و با توجه به نوع، دفعات و تکرار تخلفات نسبت به لغو موقت اعتبار برگه فعالیت، از یک ماه تا یک سال اقدام می شود. و در صورت تکرار تخلف بیش از سه بار ظرف مدت دو سال نیز کمیسیون مذکور مجاز است برگ فعالیت متخلف را به طور دائم لغو کند.

مدیر عامل سازمان پایانه های شهرداری اهواز، در مورد ادامه فعالیت های بعدی کمسیون ماده 11 حقوق حمل و نقل جاده ای  گفت: مراحل بعدی این کمسیون این است که پس از گزارش هر تخلف از  رانندگان؛ ارسال آراء مربوطه کمسیون، در قالب جدول به دفتر فن آوری اطلاعات ارتباطات یا دبیرخانه کمیسیون ماده 11 به منظور درج تخلف رانندگانی که رای بر محرومیت آنان صادر شده، ارسال می شود. و در این ارتباط رونوشتی به دفاتر ذیربط که تخلفات را جهت طرح به دبیرخانه ارسال کرده اند فرستاده می شود.

 

گروه: سازمان پایانه های مسافربری
نویسنده خبر: ف. شمعون زاده
تصاویر
ارسال نظر جدید
تنها کاربران ثبت نام کرده مجاز به ارسال نظر می باشند.

دسته‌بندی خبرها