طراحی سایت
Menu

اخبار

مهمترین خبرها

فضای سبز حوزه منطقه سه بطور مستمر در حال نگهداری و احیاست
30 مرداد 1397 11:19:00
   رسیدگی به فضای سبز پارک ها و بلوارها با اقدامات جدید و گسترده در کل ایام سال از برنامه های حوزه فضای سبز منطقه سه است. به گزارش اداره ارتباطات شهرداری منطقه سه مجتبی یوسفی مدیر منطقه با بیان این مطلب که رسی...
تسطیح و نخاله برداری در کوی مهدیس در منطقه 8
30 مرداد 1397 11:07:00
   مدیر منطقه 8 کلانشهر اهواز گفت: نخاله برداری و تسطیح زمین های خالی فرهنگیان در کوی مهدیس در حال انجام است  .  به گزارش اداره امور ارتباطات شهرداری منطقه 8 کلانشهر اهواز ذبیح اله خدامرادی با اعلا...
احداث 4 محل موقت ذبح دام بمناسبت عید سعید قربان
30 مرداد 1397 10:09:00
   معاون خدمات شهری از احداث 4 محل موقت ذبح دام بمناسبت عید سعید قربان خبر داد. به گزارش اداره ارتباطات حوزه معاونت خدمات شهری علیرضا عالیپور با اعلام این خبر افزود: با توجه به در پیش رو بودن عید سعید قربان ...
آغاز طرح ساماندهی خودروهای مسافربر شخصی
30 مرداد 1397 09:26:00
   مدیرعامل سازمان تاکسیرانی گفت: در طرح ساماندهی خودروهای مسافر بر شخصی به آن دسته از رانندگانی که دارای شرایط لازم جهت قرار گرفتن در ناوگان حمل و نقل شهری هستند کد فعالیت سازمان واگذار می شود. رستم من...
تشریح برنامه های شهرداری اهواز در استقبال از مهر 
29 مرداد 1397 12:12:00
     شهردار اهواز در شورای آموزش و پرورش استان خوزستان برنامه های سازمان خود را به مناسبت فرا رسیدن سال جدید تحصیلی تشریح کرد. به گزارش سایت شهرداری اهواز، در این جلسه که با حضور شریعتی استاندار خوزستان...
اجرای بیش از 22 هزار متر مربع آسفالت در معابر کوی مهدیس در منطقه 8
29 مرداد 1397 09:35:00
مدیر منطقه 8 شهرداری اهواز از اجرای بیش از 22 هزار مترمربع آسفالت در خیابان های آزاده و انتظام در کوی مهدیس خبر داد . به گزارش اداره امور ارتباطات شهرداری منطقه 8 کلانشهر اهواز ذبیح اله خدامرادی با اعلام این خبر اف...

اخبار

ﺳﻪشنبه 01 خرداد 1397
تعداد بازدید: 58
تعداد نظرات: 0

برای تهیه بلیت اتوبوس بین شهری به دلالان اعتماد نکنید

برای تهیه بلیت اتوبوس بین شهری به دلالان اعتماد نکنید

 مدیرعامل سازمان پایانه های شهرداری گفت: برای خرید بلیت به دفاتر فروش شرکتهای مسافربری مراجعه کنید وبه دلالان اعتماد نکنید.

به گزارش اداره ارتباطات عباس نواصری مدیرعامل سازمان پایانه های شهرداری اهواز، از مسافران خواست برای خرید بلیت در پایانه‌های مسافری حتماً به دفا‌تر فروش تعاونی‌ها و شرکت‌های مسافربری مراجعه یا آن را از طریق اینترنت تهیه کنند و به افراد متفرقه اعتماد نکنند.

وی در ادامه گفت: وجود دلالی  به دلیل سودآوری زیاد بخش مهمی از اقتصاد پایانه های مسافربری را به خود اختصاص داده اند. جارچیان ودلالان بلیط یکی از مشکلات اصلی در پایانه مسافربری هستند که علاوه بر ایجاد مزاحمت برای مسافران و تضییع حقوق شرکتهای مسافربری، فضایی نامناسب و ملتهب در نگاه هر بیننده را ایجاد می کنند.

نواصری با بیان اینکه به راه حل بلند مدت موضوع دلالان و جارچی ها توجه شده است افزود:

پدیده دلالی در پایانه های مسافربری ناشی از رقابت ناسالم میان شرکت های تعاونی وکسب درآمد به روش های غیر مجاز در گذشته بوده و یکی از راه حل های بلند مدت و منطقی این معضل این است که از آسیب جلوگیری کنیم و با فروش بلیت در قالب دفاتر سطح شهر شرکت های مسافربری از این پدیده ناهنجار جلوگیری کنیم.

وی در خصوص چگونگی جلوگیری از تخلف ناشی از دلالان و جارچی ها در پایانه های مسافربری گفت: یکی دیگر از از راه حل ها با تخلف و فروش بلیت در قالب دلالی در پایانه های مسافربری، کمیسیون ها ماده 11 و 12 حقوق حمل و نقل جاده ای است که می توانند با شرکت یا راننده متخلف برخورد کرده و معضل جارچیان و دلالان را در این زمینه از بین ببرند.

این مقام مسئول در رابطه با چگونگی اعمال کمسیون ماده 11 حقوق حمل و نقل جاده ای گفت: روش اعمال کمسیون ماده 11 حقوق حمل و نقل جاده ای منوط بر، ارسال گزارش تخلف از سوی نماینده مستقر اداراه کل راهداری و حمل ونقل جادهای استان به اداره متبوعه است. این گزارش عامل تشکیل جلسه کمیسیون رسیدگی به موضوع تخلف و اتخاذ تصمیم می شود.

این کمسیون متشکل از مدیر کل دفتر حقوقی اداره کل حمل و نقل جاده ای استان، مدیر حوزه حمل ونقل مسافر و رئیس انجمن صنفی مسافربری ها است که به تخلفات ارجاع شده رسیدگی و با توجه به نوع، دفعات و تکرار تخلفات نسبت به لغو موقت اعتبار برگه فعالیت، از یک ماه تا یک سال اقدام می شود. و در صورت تکرار تخلف بیش از سه بار ظرف مدت دو سال نیز کمیسیون مذکور مجاز است برگ فعالیت متخلف را به طور دائم لغو کند.

مدیر عامل سازمان پایانه های شهرداری اهواز، در مورد ادامه فعالیت های بعدی کمسیون ماده 11 حقوق حمل و نقل جاده ای  گفت: مراحل بعدی این کمسیون این است که پس از گزارش هر تخلف از  رانندگان؛ ارسال آراء مربوطه کمسیون، در قالب جدول به دفتر فن آوری اطلاعات ارتباطات یا دبیرخانه کمیسیون ماده 11 به منظور درج تخلف رانندگانی که رای بر محرومیت آنان صادر شده، ارسال می شود. و در این ارتباط رونوشتی به دفاتر ذیربط که تخلفات را جهت طرح به دبیرخانه ارسال کرده اند فرستاده می شود.

 

گروه: سازمان پایانه های مسافربری
نویسنده خبر: ف. شمعون زاده
تصاویر
ارسال نظر جدید
تنها کاربران ثبت نام کرده مجاز به ارسال نظر می باشند.

دسته‌بندی خبرها