طراحی سایت
Menu

اخبار

مهمترین خبرها

نواختن زنگ پسماند با هدف آشنایی دانش آموزان با مدیریت پسماندهای شهری
29 مهر 1397 12:28:00
    با هدف آشنایی دانش آموزان با مباحث علمی و عملی مدیریت پسماندهای شهری زنگ پسماند در مدرسه دخترانه عفت نواخته شد. این مراسم به منظور تشويق دانش آموزان و آشنايي آنها با اهميت تفکيک پسماند از مبدا ساعت 8 ...
برگزاری جلسه توجیهی تدوین بودجه سازمانهای وابسته شهرداری اهواز
29 مهر 1397 07:47:00
   جلسه توجیهی فرآیند تدوین بودجه سال 98 سازمانهای وابسته شهرداری اهواز با حضور نمایندگان حوزه های مالی و برنامه ریزی این سازمانها و کار گروه تدوین بودجه معاونت برنامه ریزی و توسعه سرمایه انسانی در محل سالن جلس...
گزارش تصویری چکیده اقدامات شهرداری اهواز در مرز چذابه 
28 مهر 1397 14:40:00
    شهرداری اهواز همچون سالهای گذشته اقدامات گسترده و موثری را در مرز چذابه که یکی از سه مسیر عبور کاروان اربعین حسینی است، را در زمینه های مختلف ارائه می دهد.
تجلیل مدیرقرارگاه اربعین حسینی در مرز چذابه از نیروهای مردمی
28 مهر 1397 14:24:00
    مدیر قرارگاه اربعین حسینی در مرز چذابه از آمادگی همه ی دستگاهها برای خدمت رسانی به زایرین اباعبداله الحسین(ع) خبر داد. به گزارش سایت شهرداری اهواز، علی حسین حسین زاده با اعلام این خبر افزود: روزانه در مر...
گزارش کار 6 ماهه معاونت فنی و عمرانی منطقه هفت
28 مهر 1397 13:44:00
    مدیر منطقه هفت اهواز از اقدامات جهادی معاونت فنی و عمرانی منطقه در راستای رفاه شهروندان در سال جاری خبر داد . به گزارش اداره ارتباطات شهرداری منطقه هفت اهواز، رضا ارشادی گفت: پروژه ساختمان سرای م...
برگزاری آیین رونمایی از اولین یادمان شهدای گمنام کوی ملت در سطح منطقه سه
28 مهر 1397 11:07:00
    مدیر منطقه سه شهرداری اهواز از برگزاری مراسم آیین رونمایی از اولین یادمان شهدای گمنام کوی ملت و همچنین گرامیداشت یاد و خاطره شهدای حادثه تروریستی در سطح منطقه سه خبر داد. به گزارش اداره ارتباطات شهرداری ...

اخبار

ﺳﻪشنبه 01 خرداد 1397
تعداد بازدید: 74
تعداد نظرات: 0

برای تهیه بلیت اتوبوس بین شهری به دلالان اعتماد نکنید

برای تهیه بلیت اتوبوس بین شهری به دلالان اعتماد نکنید

 مدیرعامل سازمان پایانه های شهرداری گفت: برای خرید بلیت به دفاتر فروش شرکتهای مسافربری مراجعه کنید وبه دلالان اعتماد نکنید.

به گزارش اداره ارتباطات عباس نواصری مدیرعامل سازمان پایانه های شهرداری اهواز، از مسافران خواست برای خرید بلیت در پایانه‌های مسافری حتماً به دفا‌تر فروش تعاونی‌ها و شرکت‌های مسافربری مراجعه یا آن را از طریق اینترنت تهیه کنند و به افراد متفرقه اعتماد نکنند.

وی در ادامه گفت: وجود دلالی  به دلیل سودآوری زیاد بخش مهمی از اقتصاد پایانه های مسافربری را به خود اختصاص داده اند. جارچیان ودلالان بلیط یکی از مشکلات اصلی در پایانه مسافربری هستند که علاوه بر ایجاد مزاحمت برای مسافران و تضییع حقوق شرکتهای مسافربری، فضایی نامناسب و ملتهب در نگاه هر بیننده را ایجاد می کنند.

نواصری با بیان اینکه به راه حل بلند مدت موضوع دلالان و جارچی ها توجه شده است افزود:

پدیده دلالی در پایانه های مسافربری ناشی از رقابت ناسالم میان شرکت های تعاونی وکسب درآمد به روش های غیر مجاز در گذشته بوده و یکی از راه حل های بلند مدت و منطقی این معضل این است که از آسیب جلوگیری کنیم و با فروش بلیت در قالب دفاتر سطح شهر شرکت های مسافربری از این پدیده ناهنجار جلوگیری کنیم.

وی در خصوص چگونگی جلوگیری از تخلف ناشی از دلالان و جارچی ها در پایانه های مسافربری گفت: یکی دیگر از از راه حل ها با تخلف و فروش بلیت در قالب دلالی در پایانه های مسافربری، کمیسیون ها ماده 11 و 12 حقوق حمل و نقل جاده ای است که می توانند با شرکت یا راننده متخلف برخورد کرده و معضل جارچیان و دلالان را در این زمینه از بین ببرند.

این مقام مسئول در رابطه با چگونگی اعمال کمسیون ماده 11 حقوق حمل و نقل جاده ای گفت: روش اعمال کمسیون ماده 11 حقوق حمل و نقل جاده ای منوط بر، ارسال گزارش تخلف از سوی نماینده مستقر اداراه کل راهداری و حمل ونقل جادهای استان به اداره متبوعه است. این گزارش عامل تشکیل جلسه کمیسیون رسیدگی به موضوع تخلف و اتخاذ تصمیم می شود.

این کمسیون متشکل از مدیر کل دفتر حقوقی اداره کل حمل و نقل جاده ای استان، مدیر حوزه حمل ونقل مسافر و رئیس انجمن صنفی مسافربری ها است که به تخلفات ارجاع شده رسیدگی و با توجه به نوع، دفعات و تکرار تخلفات نسبت به لغو موقت اعتبار برگه فعالیت، از یک ماه تا یک سال اقدام می شود. و در صورت تکرار تخلف بیش از سه بار ظرف مدت دو سال نیز کمیسیون مذکور مجاز است برگ فعالیت متخلف را به طور دائم لغو کند.

مدیر عامل سازمان پایانه های شهرداری اهواز، در مورد ادامه فعالیت های بعدی کمسیون ماده 11 حقوق حمل و نقل جاده ای  گفت: مراحل بعدی این کمسیون این است که پس از گزارش هر تخلف از  رانندگان؛ ارسال آراء مربوطه کمسیون، در قالب جدول به دفتر فن آوری اطلاعات ارتباطات یا دبیرخانه کمیسیون ماده 11 به منظور درج تخلف رانندگانی که رای بر محرومیت آنان صادر شده، ارسال می شود. و در این ارتباط رونوشتی به دفاتر ذیربط که تخلفات را جهت طرح به دبیرخانه ارسال کرده اند فرستاده می شود.

 

گروه: سازمان پایانه های مسافربری
نویسنده خبر: ف. شمعون زاده
تصاویر
ارسال نظر جدید
تنها کاربران ثبت نام کرده مجاز به ارسال نظر می باشند.

دسته‌بندی خبرها