طراحی سایت
Menu

اخبار

مهمترین خبرها

جمع آوری ضایعات ساختمانی بطور مستمر در منطقه سه انجام می شود
26 دی 1396 11:16:00
شهرداری منطقه سه ،امورخدماتی را به منظور رسیدگی هرچه بیشتر به محلات سطح منطقه با اجرای نخاله برداری و پاکسازی آثار زوائد ساختمانی بطور مستمر به انجام می رساند. به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه سه ،مجتبی یوسفی مدیر م...
ارتقاء سیستم روشنایی پارک 42هکتاری
26 دی 1396 08:33:00
وضعیت روشنایی پارک 42هکتاری در حد مطلوب می باشد. سرپرست منطقه دو در این خصوص گفت: با توجه به اینکه پارک 42هکتاری از پارکهای مهم اهوار بشمار می آید، این منطقه به منظور زیباسازی و نیز ارتقای امنیت و آرامش روانی شهروندا...
مدیر عامل سازمان اتوبوسرانی: احتمال راه‌اندازی خط BRT و خرید ۵۰ اتوبوس برای اهواز در سال ۹۷
26 دی 1396 08:20:00
  مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی اهواز از خرید ۵۰ دستگاه اتوبوس در سال ۹۷ و همچنین راه‌اندازی خط BRT در سال آینده خبر داد. سید کوروش حسینی‌زاده  با بیان اینکه بر اساس فرمول‌های حمل و نقل و نیز تقاضا...
پیام تسلیت شهردار اهواز در پی حادثه دلخراش کشتی سانچی
25 دی 1396 10:08:00
شهردار اهواز در پی حادثه جانکاه و دردناک  غرق شدن کشتی سانچی،  جان باختن جمعی از دریانوردان غیور کشورمان  را تسلیت گفت. متن پیام شهردار اهواز به شرح ذیل است:             &nb...
اکران آثار هشتمین دوره جشنواره مردمی فیلم عمار در اهواز
25 دی 1396 08:35:00
هشتمین دوره جشنواره مردمی فیلم عمار با مشارکت معاونت و سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اهواز بهمن ماه در اهواز برگزار می شود.
تعمیر،تعویض قطعات و سرویس پمپ های آبشار رنگی پل هفتم اهواز آغاز شد
24 دی 1396 12:21:00
به گزارش روابط عمومی سازمان زیباسازی ، تعمیر،تعویض قطعات و سرویس پمپ های آبشار رنگی پل هفتم توسط این سازمان در حال انجام است. آبشار رنگين‌كمان كارون طولاني‌ترين آبشار مصنوعي در كشور است كه طول آن از يك‌سو...

اخبار

چهارشنبه 13 دی 1396
تعداد بازدید: 192
تعداد نظرات: 0

پیشنهاد شهردار اهواز: بهره گیری ازخطوط ریلی اهواز جهت حمل و نقل درون شهری

پیشنهاد شهردار اهواز: بهره گیری ازخطوط ریلی اهواز جهت حمل و نقل درون شهری

نشست مشترک منصور کتانباف شهردار اهواز، علی قارداشی، مدیرکل دفتر مهندسی و نظارت تاسیسات زیربنایی راه آهن کشور، درویش زاده مدیرکل راه آهن جنوب کشور و تنی چند از معاونین و مدیران شهرداری برگزار شد.

در این دیدار، شهردار اهواز با اشاره به ظرفیتهای مشترک دو حوزه شهرداری و راه آهن جهت همکاری گفت: در دوره قبلی و فعلی مسئولیتم، بر این باور بوده و هستم که 25 کیلومتر خطوط راه آهن در اهواز، نه تنها تهدید نیست، بلکه برای اهواز فرصت است و با اندکی تعامل و هزینه، می توان این فرصت را به قدرت و این قدرت را به ثروت برای شهر تبدیل کرد.

منصور کتانباف ادامه داد: پروژه ی 23 کیلومترقطار شهری اهواز که از سال 85 آغاز شده به دلیل تنگناهای مالی با وقفه های زیادی مواجه شده است،  اخیراً پس از یک سال، مجدداً این پروژه آغاز به کار کرد، اما تا بهره برداری کامل زمان طولانی در پیش داریم. بجز هزینه ی تملک،تاکنون 500 میلیارد تومان هزینه صرف دو حفاری تونل  و سفت کاری ایستگاهها شده است .

وی افزود: برای راه اندازی 11کیلومتر از این پروژه بدون هزینه ی واگن ها بیش از 1500 میلیارد تومان بودجه نیاز داریم که نیازمند برگزاری فاینانس است. در حالیکه بخشی از این مسیر تطابق زیادی با خط آهن دارد، پس یکی از راههای جبران خلا مترو، استفاده از ظرفیت خطوط ریلی جهت حمل و نقل درون شهری و حومه است و خوشبختانه نظر وزیر راه و شهرسازی نیز در این زمینه مساعد است.

شهردار اهواز اظهار داشت: در جلسه ی قبل که با حضور استاندار خوزستان و مدیران ارشد راه آهن برگزار شد، اراده طرفین بر تعامل و همکاری جهت انجام پروژه های مشترک در سطح اهواز و حومه بود و این جلسه تدوام جلسات قبلی است.

کتانباف گفت: اهواز با تولید بیش از یک میلیون و دویست و شصت هزار بشکه نفت و وجود مراکز تولید فولاد و دارا بودن سهم بالایی از تجارت و غیره یکی از منابع مهم تولید ثروت در کشور است. اما متاسفانه، مردم اهواز از این ثروت ها بهره مند نیستند. اینجاست که وظیفه ی ما مسئولین بیش از پیش سنگین می شود و باید در جهت تغییر مثبت گام برداریم.

شهردار اهواز همچنین با اشاره به زیرساختهای موجود در شهرهای پیشرفته ی دنیا و مقایسه آن با اهواز اذعان داشت: در شهرهای پیشرفته ی دنیا کلیه ی خطوط حمل نقل اعم از قطار درون شهری، قطار برون شهری، ناوگان حمل و نقل شهری به هم متصل است و مسافر اصلا جابجایی بین این خطوط را احساس نمی کند و هم اکنون پس از استقرار این زیرساختها مدیریت شهری با دیدی انسان محور، اداره شهر را انجام می دهند. در تهران با وجود آنکه کلیه ی  این زیرساختها براساس طرح جامع در ادوار مختلف انجام شد، اکنون نقدهای متعددی بر آنها وارد شده، ولی وضعیت اهواز  نگران کننده و احداث برخی مسیرها و تقاطع ها به دلیل شرایط بن بست فعلی،وضعیت بد آب و هوایی،خودروهای با کیفیت پایین و بسیاری از مشکلات دیگر گریزناپذیر است.

کتانباف در تشریح این موضوع گفت: به عنوان مثال مسیر ایستگاه قطار کارون مسیر دسترسی باریکی است که علاوه بر تحمل تردد مسافران حداقل 8 قطار،کاربری های مختلف اداری و آموزشی و تجاری که هر یک خود ایجاد کننده سفرهای بسیاری است را پوشش می دهد و این مسیر شلوغ متاسفانه تلفات جانی و مالی زیادی را داده است. با یک همکاری و حداقل تغییر می توان این مسیر را باز و ایمن کرد.

وی گفت: محله های نهضت آباد(لشکرآباد) و کوی انقلاب(کمپلو) در زمان جنگ جهانی دوم در اهواز شکل گرفته اند و این محلات به همراه کیان آباد ،کیانشهر و مهرشهر به مرور زمان در  بن بست خطوط راه آهن قرار گرفته اند و امیدواریم با همکاری راه آهن و اجرای پروژه های مشترک بتوانیم گشایشی را در این محلات ایجاد کنیم.

وی تاکید کرد: راه آهن ظرفیتهای مناسبی برای کار دارد. 460 هکتار زمین در بهترین نقاط اهواز وجود دارد که با یک برنامه ریزی و اجرای درست پروژه ها، این زمین ها ارزش افزوده پیدا می کند و مجموعه راه آهن و شهروندان را نیز بهره مند خواهد کرد.

شهردار اهواز ضمن تشکر از همکاری مدیریت راه آهن جنوب ابراز امیدواری کرد با تعامل و برگزاری جلسات کارشناسی، هر چه زودتر وحدت رویه و توافق لازم انجام شود و سال 97 سال شروع این پروژه های بزرگ و تاثیرگزار در شهر اهواز باشد.

در ادامه مدیرکل دفتر مهندسی و نظارت تاسیسات زیربنایی راه آهن کشور نیز با ابراز خرسندی از اراده ی موجود جهت تعامل میان شهرداری ها و راه آهن گفت: یکی از سیاستهای دکتر روحانی در وزارت راه شهرسازی، گسترش نقش خطوط ریلی در حوزه های مختلف است. ایستگاه راه آهن دیگر صرفاً یک ایستگاه جهت تردد مسافران بین شهری نیست، بلکه در رویکرد جدید، ایستگاه راه آهن درخدمت شهر است. در این رویکرد حوزه های شهرسازی و راه سازی با هم به یک تعامل سازنده دست یافته اند. در شهرهای پیشرفته ی دنیا، حمل و نقل ریل محور است در صورتیکه در کشور ما سفرها، خودرو محور است و این مشکل بزرگی است که باید برطرف شود.

وی با استقبال از پروژه ها و طرح های مشترک با شهرداری اهواز خاطرنشان کرد:  در اهواز پنج مسیر ریلی وجود دارد و این فرصت بی نظیری است. خوشحالم در شهری هستیم که زیرساختهای ریلی در آن از قدیم وجود داشته است، هرچند از این ظرفیت به خوبی استفاده نشده است. باید به سمتی برویم که شهروندان را از منافع این شبکه بهره مند ساخته و راه آهن را به داخل شهرها گسترش دهیم. این امر یکی از راههای کاهش آلودگی هوا و تسهیل در سفرهای درون شهری است.

وی در پایان ابزار امیدواری کرد، با جلسات مشترک کارشناسی، به طرح های جامع مد نظر دو طرف دست یابیم.

گفتنی است در این دیدار موضوعاتی همچون نحوه ی عبور شبکه معابر از خطوط ریلی، ایجاد فضای سبز و امتداد شبکه معابر در حاشیه خطوط، دوخطه نمودن خطوط ریلی، زمین های قابل سرمایه گزاری و بهره برداری از خطوط موجود برای جابه جایی درون شهری مورد بحث و بررسی قرار گرفت.



گروه: اداره کل ارتباطات و امور بین الملل
نویسنده خبر: روابط عمومی
تصاویر
  • پیشنهاد شهردار اهواز: بهره گیری ازخطوط ریلی اهواز جهت حمل و نقل درون شهری
  • پیشنهاد شهردار اهواز: بهره گیری ازخطوط ریلی اهواز جهت حمل و نقل درون شهری
  • پیشنهاد شهردار اهواز: بهره گیری ازخطوط ریلی اهواز جهت حمل و نقل درون شهری
  • پیشنهاد شهردار اهواز: بهره گیری ازخطوط ریلی اهواز جهت حمل و نقل درون شهری
  • پیشنهاد شهردار اهواز: بهره گیری ازخطوط ریلی اهواز جهت حمل و نقل درون شهری
  • پیشنهاد شهردار اهواز: بهره گیری ازخطوط ریلی اهواز جهت حمل و نقل درون شهری
  • پیشنهاد شهردار اهواز: بهره گیری ازخطوط ریلی اهواز جهت حمل و نقل درون شهری
  • پیشنهاد شهردار اهواز: بهره گیری ازخطوط ریلی اهواز جهت حمل و نقل درون شهری
  • پیشنهاد شهردار اهواز: بهره گیری ازخطوط ریلی اهواز جهت حمل و نقل درون شهری
  • پیشنهاد شهردار اهواز: بهره گیری ازخطوط ریلی اهواز جهت حمل و نقل درون شهری
  • پیشنهاد شهردار اهواز: بهره گیری ازخطوط ریلی اهواز جهت حمل و نقل درون شهری
  • پیشنهاد شهردار اهواز: بهره گیری ازخطوط ریلی اهواز جهت حمل و نقل درون شهری
  • پیشنهاد شهردار اهواز: بهره گیری ازخطوط ریلی اهواز جهت حمل و نقل درون شهری
  • پیشنهاد شهردار اهواز: بهره گیری ازخطوط ریلی اهواز جهت حمل و نقل درون شهری
  • پیشنهاد شهردار اهواز: بهره گیری ازخطوط ریلی اهواز جهت حمل و نقل درون شهری
  • پیشنهاد شهردار اهواز: بهره گیری ازخطوط ریلی اهواز جهت حمل و نقل درون شهری
  • پیشنهاد شهردار اهواز: بهره گیری ازخطوط ریلی اهواز جهت حمل و نقل درون شهری
ارسال نظر جدید
تنها کاربران ثبت نام کرده مجاز به ارسال نظر می باشند.

دسته‌بندی خبرها