Menu

اخبار

مهمترین خبرها

سیدخلف موسوی در دیدار با نمایندگان منداییان اهواز:  رعایت حقوق همه شهروندان وظیفه شهرداری است
02 تیر 1395 14:12:00
     جلسه بررسی مشکلات جمعی از صابئین مندایی با حضور نمایندگان آن ها و سیدخلف موسوی شهردار، عاشور سواری، علی ناصری و هوشنگ شیرمردی اعضای شورای شهر اهواز برگزار شد.   سیدخلف موسوی با اشاره به فتوای را...
شهردار اهواز در دیدار مدیرعامل شرکت فولاد خوزستان: همه باید به پیشرفت اهواز کمک کنیم
01 تیر 1395 20:54:00
  جلسه بررسی زمینه های همکاری مشترک شهرداری اهواز و شرکت فولاد خوزستان با حضور سید خلف موسوی و محمد رضا مدرس خیابانی برگزار شد. سید خلف موسوی شهردار اهواز در این نشست، مجموعه فولاد خوزستان را با دارا بودن یازده هز...
01 تیر 1395 10:48:00
       نشست هم اندیشی شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر اهواز با نمایندگان اهواز در مجلس شورای اسلامی برگزار شد. در این جلسه رییس شورای اسلامی شهر اهواز با اشاره به نشست اخیر روسای شوراهای اسلامی...
معاون فرهنگی شهرداری اهواز در نشست مطبوعاتی : چاپ 650 هزار کتابچه شهروندی و محصولات فرهنگی برای استفاده شهروندان
30 خرداد 1395 13:53:00
امير آهن جان معاون امور اجتماعي و فرهنگي شهرداري اهواز در نشستي مطبوعاتي بر توسعه فرهنگي شهر اهواز تاكيد كرد و معاونين مناطق را بازوان اجرايي معاونت فرهنگي دانست.
سیدخلف موسوی در جمع نمایندگان مجلس و اعضای شورای اسلامی شهر:  دغدغه ما محرومیت زدایی از مناطق توسعه نیافته است
29 خرداد 1395 14:05:00
   نخستین جلسه مشترک نمایندگان مردم اهواز در مجلس یازدهم، اعضای شورای اسلامی شهر اهواز و سیدخلف موسوی شهردار و سایر مدیران شهری برگزار شد. سیدخلف موسوی شهردار اهواز در این نشست ضمن تبریک به سه نماینده منتخب مر...
دره شوری مدیر منطقه یک در جمع خبرنگاران اعلام کرد: برای انبوه سازان در بافتهای فرسوده تسهیلات ویژه ای در نظر گرفته ایم
25 خرداد 1395 15:46:00
نشست خبری دره شوری مدیر منطقه یک شهرداری اهواز با اصحاب رسانه برگزار شد. در ابتدای این جلسه الیاس دره شوری گفت: در منطقه ی یک به ازای هر نفر حدود 9 مترمربع و جمعاً حدود 106 هکتار فضای سبز وجود دارد. در سطح منطقه، چهار ن...

اخبار

شنبه 19 اسفند 1391
تعداد بازدید: 574
تعداد نظرات: 0

کارایی کلاه ایمنی موتورسواران

کارایی کلاه ایمنی موتورسواران

 کارایی کلاه ایمنی در تصادمات وارد شده به ناحیه سر اهمیت بسیاری دارد. بحث مهمی که در ساخت کلاه ایمنی وجود دارد این است که از چه ماده ای ساخته شود ، فایبرگلاس مسلح و قوی شده Fiberglass-reinforced و پلی استایرن منبسط شده expanded-polystyrene باید تا چه اندازه محکم و سفت باشد که بتواند از جمجمه حفاظت نماید. زیرا اگر خیلی سفت باشد و یا بیش از اندازه نرم باشد در حفاظت از سر کارایی کمتری خواهد داشت.

سر، عضو بسیار آسیب پذیری است و هر گونه صدمه به بافت مغز و یا جمجمه می تواند خطرناک باشد و چنانچه در اثر برخورد ضربه ،خونریزی داخلی نموده و یا متورم شود چون فضای محدودی بین مغز و جمجمه وجود دارد در اثر این تورم فشار داخلی زیادی به بافتها وارد شده و علاوه بر خطرات جسمی باعث صدمات روانی مختلفی نیز خواهد شد.

برای جلوگیری از این صدمات احتمالی باید از کلاه ایمنی مناسبی استفاده کرد که کاملا سر را بپوشاند.

کلاه ایمنی موتورسواری دارای دو بخش اصلی است: لایه بیرونی و لایه درونی که انرژی وارد شده را جذب می کند.

لایه درونی از پلی استایرن منبسط شده و یا EPS  ساخته شده و لایه بیرونی از دو ماده اصلی کامپوزیت رزین مثل فایبرگلاس ، الیاف کربن و یا کولار و یا ترموپلاستیک مانند ABS  و یا پلی کربنات ساخته می شود.

لایه خارجی کارایی مختلفی دارد و باید در مقابل نفوذ هر چیزی به سطح داخلی و همچنین در برابر خراش و ساییدگی مقاومت نماید. از طرفی باید سطح زیبا و صافی داشته باشد تا با رنگ و طرح های مختلف مورد توجه مصرف کنندگان قرار گیرد.

تولیدکنندگان به سطح خارجی کلاه ایمنی توجه زیادی می کنند در حالیکه لایه جذب کننذه انرژی لایه داخلی آنست.

موقعی که کلاه ایمنی روی سر راننده به جاده و یا جدول خیابان برخورد می کند بدلیل جنس سفت لایه خارجی ثابت و متوقف می ماند و وظیفه لایه ها این است که مانع از انتقال تنش و انرژی ایجاد شده به سر شوند.

لایه  EPS قابلیت زیادی در جذب سریع انرژی دارد و از طرفی انرژی را در خود نگه نمی دارد زیرا ممکن است سر چندین بار تکان خورده و جابجا شود و با سرعت زیادی انرژی جنبشی ایجاده

شده را جذب کرده و به همین دلیل فوم داخلی کمی گرم می شود.

برای جذب این نیرو و متوقف نگه داشتن حرکت سر باید فوم به ابعاد 6 اینچ باشد که در عمل قابل استفاده نیست زیرا باعث بزرگ شدن کلاه ایمنی خواهد شد بهمین دلیل از فوم فشرده شده استفاده می کنند.

استاندارد های مختلفی برای کلاه ایمنی وجود دارد که عبارتند از.

استاندارد DOT-FMVSS218

استاندارد اروپایی که در بیش از 50 کشور مورد استفاده قرار می گیرد. ECE 22-05

استاندارد بریتانیا BSI 6658 Type A

استاندارد Snell M2000/M2005 که استاندارد خصوصی بوده و برای اولین بار در آمریکا مورد استفاده قرار گرفت.

تصاویر
  • کارایی کلاه ایمنی موتورسواران
  • کارایی کلاه ایمنی موتورسواران
  • کارایی کلاه ایمنی موتورسواران
  • کارایی کلاه ایمنی موتورسواران
ارسال نظر جدید
تنها کاربران ثبت نام کرده مجاز به ارسال نظر می باشند.

دسته‌بندی خبرها