اخبار
 انتشار: 21 شهریور 1391
   مشاهده: 1163

  شهروندان درباره چه موضوعاتی با 137 تماس می گیرند؟

    سامانه مدیریت شهری 137 اهواز با هدف ایجاد زمینه برای مشارکت شهروندان در مدیریت شهری و هدایت رفع مشکلات و معضلات شهری و مدیریت غیر مستقیم مردم بر شهر و دریافت دیدگاهها و نقطه نظرات شهروندان با رویکرد خدمات رسانی مطلوب تر به شهروندان و ایجاد ارتباط با مدیران ارشد شهرداری راه اندازی شده است.  

 

سامانه مدیریت شهری 137 اهواز با هدف ایجاد زمینه برای مشارکت شهروندان در مدیریت شهری و هدایت رفع مشکلات و معضلات شهری و مدیریت غیر مستقیم مردم بر شهر و دریافت دیدگاهها و نقطه نظرات شهروندان با رویکرد خدمات رسانی مطلوب تر به شهروندان و ایجاد ارتباط با مدیران ارشد شهرداری راه اندازی شده است.  
این مدیریت با هدف دریافت دیدگاه‌ها و نقطه نظرات شهروندان در خصوص مدیریت شهری و همچنین ایجاد ارتباط بیشتر شهروندان با مدیران ارشد شهرداری در سال 1389 راه اندازی شد.
137 جایگزین مراجعات حضوری شهروندان به مبادی اجرایی گردیده است و اینک شهروندان بدون مواجه با هرگونه انتظار به خواسته‌های شهری خود خواهند رسید.
پیام‌های ثبت شده توسط نمایندگان سامانه 137 مستقر در 8 منطقه شهرداری و سازمان های تابعه بررسی و جهت اقدامات لازم بنابر نوع پیام به واحد مربوطه داده می شود و بازرسین سامانه نیز از روند چگونگی آن پیام گزارشی حضوری تهیه می نمایند.
هر پیام که از طریق این سامانه به مناطق و نواحی برای پیگیری و اجرا ابلاغ می شود به منزله ابلاغ پیام از سوی شخص شهردار تلقی شده و تمام مناطق و نواحی ملزم به رسیدگی سریع به آن هستند.
موضوعاتی که شهروندان در خصوص آن با سامانه 137 ارتباط برقرار می کنند شامل موارد ذیل است:
خدمات شهری و عمرانی:
آسفالت، جدول گذاری، آبیاری و هرس درختان، جمع آوری زباله، لایروبی، رفع آبگرفتگی، برف روبی، رفع لغزندگی، نصب پل عابر پیاده، احداث بزرگراه، احداث فضای سبز، احداث اماکن فرهنگی، هنری، ورزش و ...
حمل و نقل عمومی و ترافیک شهری:
نظارت بر اتوبوس، تاکسی، مینی بوس، مترو، خطوط عابر پیاده، تابلوهای راهنمایی و رانندگی، مسافربرهای شخصی تحت نظارت تاکسیرانی و...
اماکن عمومی:
پارکها و فضای سبز ، پایانه های مسافربری، بهشت زهرا (س)، مراکز معاینه فنی ، میادین میوه و تره بار، فروشگاهای شهروند، ایستگاهای اتوبوس، مترو و ...
زیباسازی و چشم اندازی شهری:
حذف زوائد فیزیکی، نظافت دیوارها، درختکاری، گلکاری، معابر عمومی، شست و شوی نشانه ها و علامت‌های شهری، نظافت معابر و ...
امور اجتماعی و مزاحمت‌های شهری:
سد معبر، جمع آوری متکدیان و کارتن خوابها ، اماکن فرهنگی، هنری، ورزشی و...
نویسنده خبر: فرشته چهرازی
اشتراک گذاری
ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید
تنها کاربران ثبت نام کرده مجاز به ارسال نظر می باشند.
جستجوی اخبار
دسته‌بندی خبرها