اخبار
 انتشار: 27 شهریور 1391
   مشاهده: 990

  هنگام تماس با 137 به چه نكاتي بايد توجه نمود؟

سامانه 137، گامي مؤثر در راه دست يابي به مديريت يکپارچه شهري با تکيه بر فناوري ارتباطات است. سامانه 137 تلاش مي کند از راه برقراري ارتباطي آسان و يکسان، مشارکت شهروندان را جلب نمايد.

انسان عصر مدرن ديگر پذيراي بروکراسي هاي سازماني و اتلاف زمان براي انجام امور روزمره خود نيست. سهولت و دسترسي همه جانبه به امور در قالب ارتباطات از راه دور شيوه زندگي در فضاهاي شهري را وارد عرصه جديدي ساخته است که به دنبال آن عملکرد سيستم هاي مديريتي با تکيه بر روشهاي قديمي و تعاملات چهره به چهره مؤثر نخواهد بود. بنابراين با شکسته شدن حصار زمان و مکان به واسطه ابزارهاي ارتباطي پيشرفته، ارائه خدمات شبانه روزي نياز امروز شهروندان در عرصه جهاني معرفي مي شود. شهرداري به عنوان يک نهاد اجتماعي مديريت واحد شهري را از مهمترين وظايف خود مي داند. با علم به تحولات اخير در عرصه کار و روابط اجتماعي در سطح جوامع، استفاده از فناوري در راه تحقق اهداف کلان مديريتي را دستور کار قرار داده است. بدون ترديد ايجاد سامانه هاي نوين شهري در حوزه هاي مديريت، اجرا و نظارت در راستاي تحقق اين مهم مي باشد. سامانه 137، گامي مؤثر در راه دست يابي به مديريت يکپارچه شهري با تکيه بر فناوري ارتباطات است. سامانه 137 تلاش مي کند از راه برقراري ارتباطي آسان و يکسان، مشارکت شهروندان را جلب نمايد. لذا دريافت نيازها و خواسته هاي مردم از مجموعه شهرداري با توجه به آگاهي آنها نسبت به خلاءهاي موجود در سطح شهر و انتقال آن به مسئولين ذيربط مهمترين رسالت مرکز سامانه 137 محسوب مي شود.

137 چيست ؟

137 شماره تلفن 3 رقمي ساده اي است که متعلق به شهرداري بوده و تمام شهروندان محترم مي توانند براي تقاضاي خدمات و يا اعلام درخواست در تمامي حوزه هاي اجرايي مربوط به شهرداري با آن تماس بگيرند.

سامانه 137 شهرداري ، فعاليت جدّي خود را از ابتداي سال 1391 آغاز نموده و اميدوار است با اتکال به خداوند منّان و همکاري و همراهي شهروندان محترم در آباداني و پيشرفت شهر نقش بسزايي ايفا نمايد.

مزاياي تماس با 137

1. ارائه و پيگيري درخواست، بدون مراجعه حضوري به شهرداري

2. كاهش ترددهاي درون شهري

3. صرفه جويي در وقت و انرژي

4.ارتباطي آسان، يكسان و شبانه روزي با شهرداري

5. دريافت خدمات رايگان از شهرداري

6.ايجاد يك بانك اطلاعاتي جامع از نيازها و درخواست هاي شهروندان

7. سرعت عمل برای انجام کار

8.رسیدگی بدون قید و شرط به درخواست های شهروندان

9. رسیدگی به درخواست ها تا حصول نتیجه

براي چه مواردي مي توان با 137 تماس گرفت؟

الف)خدمات شهري

به طور كلي موضوعاتي در خصوص :

1. امور مربوط به نحوه خدمات ميادين ميوه و تره بار، آرامستان ها و آتش نشاني

2. اتلاف سگ هاي ولگرد

3. زيباسازي و چشم انداز شهري، پاكسازي برچسب، تبليغات و تابلوهاي غير مجاز

4. امور مربوط به وسايل بازي،امكانات ورزشي و تجهيزات بوستان ها و فضاي سبز مانند: نيمكت ها، آبخوري ها، سرويس هاي بهداشتي، روشنايي و...

5. رفع آلاينده هاي صوتي و زيست محيطي ناشي از فعاليتهاي واحد هاي صنعتي و كارگاهي درون شهري و ساخت و ساز

6. رفع سدمعبر اصناف، دستفروشان و مصالح ساختماني

7. نظافت و جمع آوري زباله، درخواست نصب سطل هاي مكانيزه

8. امور مربوط به بازيافت و تبديل مواد

9. كشتار و نگهداري غير مجاز دام درون شهر

10. رفع آبگرفتگي معابر

11. هرس فرم درختان معابر

12.لایروبی جوی روباز

ب) حمل و نقل و ترافيك

به طور كلي موضوعاتي در خصوص:

1- موارد مربوط به كنترل كيفيت هوا مانند: آلودگي هاي ناشي از تعميرگاههاي خودروها، كانال هاي آب و مسيل ها

2- نحوه خدمات رساني پاركبان ها و پاركينگ هاي شهرداري

3-  كيفيت و كميت وسائط نقيله اتوبوسراني و تاكسيراني و نحوه خدمات كاركنان مربوطه

4- نصب و يا ترميم علائم ترافيكي ،ايمني و خط كشي معابر

5- نصب و يا مكانيزه كردن پل هاي عابر پياده، نصب سرعتگير و دستك

6- نحوه و كيفيت خدمات پايانه هاي مسافربري و پارك سوارها

7- کنترل و نظارت بر نرخ کرایه تاکسی ها و آزانس های کرایه

ج) فرهنگي و اجتماعي

به طور كلي موضوعاتي در خصوص :

1-جمع آوري و ساماندهي متكديان و كارتن خواب ها

2- عملكرد و خدمات خانه هاي فرهنگ شهرداري

3-نحوه و كيفيت خدمات در مراكز آموزش و كتابخانه هاي سازمان فرهنگي ورزشي شهرداري

4-كيفيت چاپ و مطالب هفته نامه پيام شهر

5- تجهيزات و نحوه عملكرد مجموعه هاي ورزشي و تفريحي شهرداري

6- نحوه و كيفيت فعاليت هاي فرهنگي و هنري شهرداري مانند : برنامه هاي اوقات فراقت و امور مربوط به فرهنگسراها

د) مالي و اداري

به طور كلي موضوعاتي در خصوص :

1- امور مربوط به پيمانكاران تحت قرارداد با شهرداري

2- امور مربوط به رانندگان تحت قرارداد با شهرداري

3- نحوه عملكرد و فعاليت هاي كاركنان شهرداري

4- امور مربوط به عوارض ، نوسازي و مميزي املاك

5- قدردانی و تشکر از زحمات پرسنل شهرداری

ه (شهرسازي و معماري

به طور كلي موضوعاتي در خصوص :

1- ساخت و سازهاي غير مجاز و يا غير استاندارد

2-عدم رعايت نكات ايمني در ساخت و ساز و حوادث ناشي از آن

3-عدم صدور به موقع پروانه و پايانكار ساختمان توسط شهرداري

4-تغيير كاربري و توسعه تجاري غير مجاز

5-ميزان و نحوه دريافت عوارض ساخت و ساز

و ) فني و عمراني

به طور كلي موضوعاتي در خصوص :

1-اصلاح شيب هندسي ، مرمت و جدول بندي جوي ها

2- تعمیر و مرمت جداول خیابان ها و جدول گذاری خیابان ها

3- طرح ايجاد پلهاي زيرگذر و روگذر ، دوربرگردان و ...

4- اعلام عدم مقاومت ساختمان هاي مناطق شهري

5- کف پوش گذاری پیاده رو

هنگام تماس با 137 به چه نكاتي بايد توجه نمود؟

1.تعيين نشاني دقيق و نوع موضوع درخواست مورد نظر، قبل از تماس

2. به خاطر سپردن كد كارشناس ثبت پيام (جهت ارزيابي پاسخگويي وي)

3. برخورد شايسته و برازنده يك شهروند فهيم و مسئول در هنگام مكالمه

4. توجه كامل به سئوالات كارشناس ثبت پيام و پاسخ كوتاه، لازم و كافي به سئوالات

5. يادداشت نمودن كد پيگيري اعلام شده از سوي كارشناس ثبت پيام، برای پيگيري پيام درخواستي خود از سامانه 137

نویسنده خبر: فرشته چهرازی
اشتراک گذاری
ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید
تنها کاربران ثبت نام کرده مجاز به ارسال نظر می باشند.
جستجوی اخبار
دسته‌بندی خبرها