صبح امروز در جلسه تجهیز کارگاه مجری امور خدمات شهری رفت و روب منطقه پنج، زارع زاده رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر اهواز با لحنی شفاف و صریح به بیان دغدغهها و انتظارات شهروندان از مدیریت شهری و شرکت های بخش خصوصی خدمات شهری پرداخت.
زارع زاده با تأکید بر اینکه شرکت های خدمات شهری بخش خصوصی با علم و آگاهی نسبت به شرایط در فراخوانهای عمومی شرکت کرده و برنده مناقصه شدهاند، اظهار داشت: شرکت های خصوصی زمانی که مسئولیت میپذیرند، باید با تمام ظرفیت لجستیکی، انسانی و مدیریتی خود پاسخگوی اجرای دقیق تعهدات باشد. انتقال مسئولیت نیروها به دیگران یا وابستگیهای شخصی و غیرحرفهای در ساختار نظارتی قابل قبول نیست.
این عضو شورا ضمن اشاره به ضعف در ساختار نظارت بر عملکرد نیروها توسط شرکت های خدماتی بخش خصوصی افزود: شرکت های خدماتی طرف قرارداد بایستی پاسخگوی عملکرد کمی و کیفی نیروهای تحت مدیریت خود باشند و رویه های موجود باید اصلاح گردد.
زارع زاده به منظور ارتقای سطح کمی و کیفی خدمات شهری در حوزه نظافت و پاکیزگی شهر، خواستار نظارت صحیح بر عملکرد کارکنان و تجدید نظر جدی توسط کلیه ارکان نظارتی در این حوزه گردید .
رئیس کمیسیون خدمات شهری در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع رضایت شهروندان از خدمات شهری پرداخت و گفت: در مقابل هزینه های سالانه مدیریت شهری، با توجه آمارهای موجود میزان رضایتمندی عمومی مردم باید با عملکرد شرکت های خدماتی بخش خصوصی و دستگاه نظارت به سطح مطلوب تری برسد.
یکی دیگر از محورهای مطرحشده در این جلسه، موضوع آموزش شهروندی بود. این عضو شورا با تأکید بر مغفول ماندن این بخش در سالهای گذشته خاطر نشان کرد: مشارکت مردم در پاکیزگی، نگهداری و نظم شهری حیاتی است. در برخی محلات که مشارکت شهروندی بالا بوده، نتایج بهوضوح مشاهده میشود. لذا انتظار داریم آموزش شهروندی با جدیت، برنامهریزی و هماهنگی با نهادهای ذیربط پیگیری شود.
وی در پایان با تقدیر از تلاش شرکت های خدمات شهری بخش خصوصی متعهد و دلسوز، گفت: اعضای شورای شهر وظیفه دارند بدون تعارف و با جدیت، از حقوق مردم دفاع کنند. اگر شرکت های بخش خصوصی نبودند، بسیاری از امور خدماتی و عمرانی پیش نمیرفت، اما در عین حال، نظارت دقیق و پاسخگویی بیقید و شرط، لازمه تداوم همکاری است. ما در قبال شهروندان مسئول هستیم و باید پاسخگوی اعتماد شهروندان باشیم.