اخبار
 انتشار: 19 اردیبهشت 1404
   مشاهده: 263

  تجهیز کارگاه رفت و روب منطقه یک در اهواز با هدف ارتقای کیفیت و افزایش بهره‌وری

به گزارش امور ارتباطات معاونت خدمات شهری، کارگاه شرکت مجریان سفیر سپهر، مجری امور خدمات شهری رفت‌ و روب بلوک یک منطقه یک ، با حضور شمسی معاون خدمات شهری، زارع‌زاده رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر، تقی‌پور مدیرکل اجرا و نظارت بر امور خدمات شهری، چمن شهردار منطقه ۱، پوربوالی رئیس اداره نظارت بر امور شهری، معاون خدمات شهری منطقه یک، ناظرین عالی، مسئولین امور نواحی، نماینده حراست و جمعی دیگر از مدیران شهری تجهیز شد.

 

شمسی معاون خدمات شهری شهرداری اهواز در این باره گفت: برنامه ریزی و دستور العمل های صحیح در امور خدماتی منجر به رضایتمندی می شود، با تجهیز مکانیزه کارگاه های خدماتی و استفاده از تجهیزات کامل، زمینه ارائه خدمات مؤثرتر و استفاده بهینه از نیروی انسانی به‌ویژه در مناطقی که پیش‌تر با کمبود امکانات مواجه بودند، فراهم می شود،

 

به گفته معاون خدمات شهری، در قراردادهای جدید موضوعاتی همچون جمع‌آوری سگ‌های بلاصاحب، مدیریت نخاله‌های ساختمانی و شست‌وشوی معابر به‌روشنی قید شده و شرکت های خدماتی موظف هستند در قبال انجام این وظایف پاسخگو باشد و سهل انگاری در این زمینه قابل پذیرش نیست.

 

وی همچنین به برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده برای ایام ملی و مذهبی در منطقه یک اشاره کرد و گفت: در این ایام، نیاز به باز و بسته کردن خیابان‌ها و آماده‌سازی محیط شهری وجود دارد که مستلزم تجهیزات مناسب و نیروی آموزش‌دیده است.

 

در پایان، معاون خدمات شهری شهرداری اهواز خواستار ارتقای سطح نظارت بر شرکت های خدماتی، توجیه دقیق سرکارگران و رعایت کامل مفاد قرارداد شد و بیان کرد: کار در خدمات شهری باید با تعهد و عشق به شهر انجام شود، از پیمانکاران انتظار داریم ضمن رعایت اصول اخلاقی با مسئولیت‌پذیری کامل وارد میدان شوند. مطالعه دقیق قرارداد، توجه به منافع شهروندان، و پرهیز از سودجویی، پایه‌های اصلی موفقیت در این حوزه هستند.

 

 

زارع زاده رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر اهواز نیز در این جلسه نظارت دقیق، مستمر و بی‌طرفانه بر عملکرد تمامی مناطق شهرداری را از مهم‌ترین اولویت‌های خدمات شهری برشمرد و تصریح کرد: هیچ تفاوتی نباید میان مناطق هشتگانه قائل شد چراکه قوانین کار، سازوکار پرداخت‌ها و فرآیندهای تدارکاتی برای همه مناطق یکسان، شفاف و الزام‌آور است، همزمان با نظارت باید پیش‌بینی‌های لازم برای پیشگیری از ناهماهنگی‌ها نیز انجام گیرد.

 

این عضو شورای اسلامی شهر اهواز با اشاره به اهمیت توجه به نیروی انسانی عنوان کرد: رضایت کارگران، زیربنای ارائه خدمات با کیفیت است، کارگری که از حقوق و بیمه، لباس، کفش و دیگر نیازهای اولیه محروم باشد، نمی‌تواند در خدمت‌رسانی موفق عمل کند لذا شرکت های خدماتی بخش خصوصی مکلف‌اند در کمال دقت و احترام، حقوق قانونی کارگران را به موقع پرداخت کرده و پاسخگوی خواسته‌ها و دغدغه‌های آنان باشند.

 

وی همچنین با تاکید بر نوسازی تجهیزات و ناوگان خدماتی افزود: با بروزرسانی ماشین‌آلات و تجهیزات،  عملکرد میدانی نیروها ارتقاء می یابد. سرکارگران نیز باید با مسئولیت‌پذیری بالا، نیروهای تحت مدیریت خود را راهبری کرده و در صورت بروز اهمال پاسخگو باشند.

 

رئیس کمیسیون خدمات شهری با اشاره به ارتقای آموزش شهروندی و اهمیت ساماندهی سگ‌های بلاصاحب تصریح کرد: کمیسیون خدمات شهری با تمام توان در مسیر اصلاح، نظارت و ارتقای سطح خدمات شهری ایستاده است و با همدلی و عزم مشترک ، می‌توان شهری در خور شأن مردم شریف اهواز ساخت.

 


نویسنده خبر: توماج ممبینی
ثبت امتیاز
جستجوی اخبار