اخبار
 انتشار: 11 خرداد 1404
   مشاهده: 208

  تشریح عملکرد اداره اموال و انبار

رئیس اداره اموال و انبار شهرداری اهواز در گزارشی اهم عملکرد و برنامه های این اداره را با رویکرد نوسازی زیرساخت ها و حرکت به سمت هوشمند سازی فرآیندها تشریح کرد.

به گزارش امور ارتباطات معاونت مالی و اقتصادی شهرداری اهواز، علیرضا طرفی ضمن معرفی این اداره گفت: این اداره که از جمله ادارات حوزه معاونت مالی و اقتصادی شهرداری است، که زیر نظر مدیرکل محترم امور مالی بوده و کلیه امور مربوط به اموال و انبار شهرداری مرکز را مدیریت می کند.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده این مدیریت گفت: از ابتدای شروع مسئولیت بنده در اداره اموال و انبار، با کمک همکاران گرامی در این اداره تلاش گردید، تحولات ساختاری و موثر را ایجاد کنیم و اقدامات خوبی در سرفصل های مختلف ایمنی، تجهیز و بهسازی انبار مرکزی، هوشمندسازی و تسهیل فرایندها آغاز شد که بخشی از آنها به پایان رسیده و مابقی در حال انجام است.

رئیس اداره اموال و انبار ادامه داد: در زمینه بهسازی انبار مرکزی اقدامات موثر و مهمی انجام شد که  از آن جمله می توان به  نوسازی شبکه برق سوله انبار، مقاوم سازی  و رنگ آمیزی دیوار سوله ها، ساماندهی و حصارکشی محوطه اسقاط، کفسازی سالن های سوله ( با هدف صیانت اموال از آبگرفتگی ها و خسارات احتمالی ) و تعویض و نصب قفسه های جدید به جای قفسه های قدیمی و مستهلک اشاره کرد.

وی با بیان اینکه برخی از اموال موجود در انبار قابل تعمیر هستند، اذعان کرد: با هدف مصرف بهینه و صرفه جویی در هزینه ها جاری شهرداری، برای نخستین بار واحد تعمیر راه اندازی شد که پس از تفکیک اموال به دو دسته قابل تعمیر و اسقاطی توانستیم با بهره مندی  ظرفیت جدید، بخشی از اموال مستعمل را تعمیر و به چرخه مصرف بازگردانیم.

طرفی با اشاره به لزوم رعایت اصول ایمنی و افزایش آمادگی کارکنان در مواقع اضطراری اظهار کرد:  برای اولین باردوره آموزشی تئوری و عملی کنترل و اطفای حریق به منظور پیشگیری و جلوگیری از حوادث غیرمترقبه باهمکاری مرکز آموزش سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی  برگزار شد. ضمن آنکه سیستم برق سوله های انبار مرکزی که دچار فرسودگی بود و احتمال بروز مشکلات حاد داشت؛ نوسازی و ایمن شد.

رئیس اداره اموال و انبار افزود:  پس از بررسی های بعمل آمده و نیازسنجی انجام شده؛ به منظور ارتقای دانش تخصصی کارکنان  و رفع نواقص موجود در مباحث انبارداری و ثبت اموال، دوره آموزشی تئوری و عملی نرم افزار اخوان محاسب در سطح مناطق و سازمان ها برگزار شد.

رئیس اداره اموال و انبار اظهار داشت: در راستای سیاست‌های کلان شهرداری مبنی بر هوشمندسازی فرایندها، فرایند اخذ سیاهه اموال به صورت الکترونیکی اجرا شده و سامانه پیامکی ویژه تحویل و تحول اموال نیز به بهره‌برداری رسیده است.

وی افزود: «در جهت صیانت از اسناد و تسهیل در دسترسی به اطلاعات، بارگذاری کلیه مدارک و مستندات مرتبط با اموال در بستر دیتاسنتر سازمان فاوا انجام گرفته و نسخه‌ دیگر  این اسناد نیز در سامانه آرشیو الکترونیکی ثبت شده است.

علیرضا طرفی در پایان ابراز امیدواری کرد: این اقدامات، گامی مهم در جهت شفاف‌سازی، تسریع در پاسخگویی، و کاهش خطاهای انسانی در مدیریت دارایی‌های شهرداری محسوب شود.


نویسنده خبر: amin enayati
ثبت امتیاز
جستجوی اخبار